7 labiausiai nuvertintos elektromobilių akcijos

Prieš metus nepakankamai įvertintos elektromobilių akcijos būtų buvęs oksimoronas. Šis sektorius skriejo į viršų dėl vilčių, ažiotažo ir žiauraus apetito augančioms akcijoms. Šiais metais buvo kitaip, nes investuotojai bėgo į saugią vietą, o tiekimo grandinės kliūtys suklupdė daugelį šios pramonės šakos atstovų.

Vis dėlto rinkoje apskritai ir konkrečiai šiame sektoriuje atsiranda tam tikrų teigiamų ženklų. Kadangi daugelis pagrindinių elektromobilių akcijų šiemet atpigo apie 20-60 %, investuotojai turi galimybę su didele nuolaida įsigyti geriausias ir labiausiai neįvertintas elektromobilių akcijas.

Pastaruoju metu vyraujantis akcijų augimas gali būti ženklas, kad investuotojai pagaliau suprato, jog ekonomika yra tvirtesnė, nei daugelis mano, ir nesugrius. Tuo tarpu požymiai, kad infliacija mažėja, gali paskatinti Federalinę rezervų sistemą sulėtinti palūkanų normų didinimo tempą.

Kalbant apie sektorių, daugelio šiandien sąraše esančių elektromobilių bendrovių pardavimų ir tiekimo duomenys bei gamybos gairės turėtų išsklaidyti bet kokį susirūpinimą dėl paklausos ir gamybos problemų.

Štai septynios neįvertintos elektromobilių akcijos, kuriose verta rizikuoti, nes nuotaikos šiame sektoriuje tampa teigiamos.

PTRAProterra$5.60
TSLATesla$240.81
BYDDFBYD Company$53.13
RIVNRivian$36.13
LILi Auto$23.90
FFord Motor$12.51
GMGeneral Motor$34.84

Primename, kad tai nėra finansinis patarimas ar pasiūlymas ir visi sprendimai turi būti priimami asmeniškai arba pasitarus su finansų konsultantu.

Proterra (PTRA)

Proterra, elektrinių autobusų gamintojos, vertė 2022 m. sumažėjo 37,5 %. Tačiau per pastarąją savaitę akcijos pabrango beveik 9 % po naujienų, kad J. Bideno administracija beveik dvigubai – iki maždaug 1 mlrd. dolerių – didina valstijoms skiriamų lėšų sumą elektriniams mokykliniams autobusams pirkti.

Vyriausybei siekiant neatsilikti nuo didelės paklausos, tikimasi, kad spalio 1 d. prasidėjusių finansinių metų federaliniame biudžete elektrinių mokyklinių autobusų pirkimui subsidijuoti bus skirta dar 1 mlrd. dolerių. Praėjusiais finansiniais metais Aplinkos apsaugos agentūra teigė gavusi 2 000 paraiškų, kuriose buvo prašoma daugiau kaip 12 000 daugiausia elektrinių autobusų. Šių prašymų bendra suma siekė beveik 4 mlrd. dolerių.

Didelė valstijų paklausa ir federalinės vyriausybės noras skirti lėšų elektriniams autobusams yra geras ženklas „Proterra”. Nuo tada, kai prieš 12 metų bendrovė pristatė pirmąjį elektrinį autobusą, ji pardavė daugiau kaip 1 300 autobusų tranzito agentūroms Jungtinėse Valstijose ir Kanadoje.

Vis dėlto bendrovė tebėra maža, jos rinkos kapitalizacija nesiekia 1,3 mlrd. dolerių. Investuotojams, kurie dabar įsigis PTRA akcijų, čia gali atsiverti didžiulė galimybė.

Tesla (TSLA)

Dar visai neseniai „Tesla” akcijų vertinimas buvo išties stratosferinis. Dėl to, kartu su technologiniais nesklandumais ir palyginti mažu elektromobilių gamintojo grynųjų pinigų likučiu, dauguma buvo nusiteikę neigiamai šios akcijos atžvilgiu.

Elektromobilių paklausa JAV ir Kinijoje ir toliau auga. Praėjusiais metais bendrovė gavo įspūdingas 53,8 mlrd. dolerių pajamas ir 6,5 mlrd. dolerių veiklos pajamų. Nors automobilių gamintoja vis dar susiduria su retkarčiais pasitaikančiomis techninėmis problemomis, Elono Musko 800 kilogramų sverianti elektromobilių gorila tapo tiesiog per didelė, kad žlugtų.

Be to, TSLA akcijoms nuo metų pradžios nukritus 32 %, jų kaina dabar yra daug priimtinesnė – 45 kartus didesnė už būsimąjį pelną.

Žymus investicijų valdytojas Bradas Gerstneris yra dar vienas „Tesla” meškinas, tapęs buliumi. Kaip neseniai rašiau, B. Gerstneris mano, kad „Tesla” prekės ženklas prilygs „Apple” prekės ženklui, „kurio „iPhone” telefonai generuoja didžiąją dalį išmaniųjų telefonų sektoriaus pelno, nors jie sudaro daug mažesnę šios srities pardavimų dalį”.

Trečiojo ketvirčio duomenys parodė, kad paklausa išlieka didelė – „Tesla” pristatė rekordinį 343 000 automobilių skaičių. Be to, 2022 m. ji ketina pristatyti 1,5 mln. elektromobilių.

Galiausiai, ilgametė „Tesla” investuotoja Cathie Wood nusipirko nemažą kiekį akcijų dėl pastarojo meto silpnumo.

Tesla elektromobilis. Foto Charlie DeetsUnsplash

BYD Company (BYDDF)

BYD Company yra ne tik didžiausia Kinijos elektromobilių gamintoja, bet ir didžiausia elektromobilių gamintoja pasaulyje. Nepaisant sudėtingos makroaplinkos Kinijoje, BYD ir toliau skelbia gerus pardavimų duomenis.

Rugsėjį EV gamintojas pardavė rekordinį skaičių transporto priemonių ir pirmą kartą per mėnesį pardavė daugiau kaip 200 000 transporto priemonių. Pardavimai nuosekliai padidėjo 15 %, o per metus – 183 %. Trečiąjį ketvirtį pardavimai, palyginti su praėjusiais metais, išaugo beveik tris kartus – iki 538 704 transporto priemonių. Be to, bendrovė atskleidė, kad jos nebaigtų gaminti automobilių skaičius dabar siekia stulbinančius 700 000 elektromobilių.

Kinijos elektromobilių gamintoja siekia įsitvirtinti Europoje ir užmezgė ilgalaikę partnerystę su Vokietijos automobilių nuomos bendrove „Sixt”. Pagal susitarimą „Sixt” iki 2028 m. įsigis apie 100 000 BYD elektromobilių.

Tuo tarpu „Tesla” sutiko pirkti BYD gaminamus elektromobilių akumuliatorius. Tai turėtų patvirtinti BYD baterijas daugelio Vakarų automobilių gamintojų akyse, o tai ilgainiui labai paskatins šią BYD verslo dalį.

BYDDF akcijos, per metus nukritusios 21 %, parduodamos už 35 kartus didesnes būsimas pajamas, o jų kainos ir pardavimų santykis yra 1,9 ir yra labai patrauklus.

Rivian (RIVN)

„Rivian” nuvylė investuotojus nuo 2021 m. pabaigoje įvykusio didelio populiarumo sulaukusio pirminio viešo akcijų siūlymo, kai jos rinkos vertė viršijo „Ford” ir „General Motors” rinkos vertę. Nuo to laiko elektrinių visureigių ir pikapų gamintojos akcijos dažniausiai smuko žemyn. Tai galima paaiškinti sumažėjusiomis prognozėmis ir netinkamu laiku, tačiau dabar atrodo, kad pardavimas jau yra perteklinis.

Spalio 3 d. „Rivian” pakartojo savo 2022 m. gamybos gaires ir teigė, kad 2022 m. vis dar tikisi pagaminti 25 000 elektromobilių. Tai buvo padaryta po gero trečiojo ketvirčio, per kurį bendrovė pagamino 7 363 pikapus ir visureigius, t. y. 67 % daugiau nei trečiąjį ketvirtį, ir pristatė 6 584 transporto priemones.

Anksčiau „Rivian” teigė, kad kitais metais tikisi padidinti metinę gamybą iki 150 000. Tai turėtų būti įmanoma, jei ir toliau pavyks įveikti makro kliūtis, su kuriomis susiduria elektromobilių pramonė.

Atrodo, kad analitikai ir investuotojai vėl palankiai vertina bendrovę ir jos akcijas. Pavyzdžiui, „Morgan Stanley” neseniai pažymėjo, kad „Rivian” yra gerai kapitalizuota, ir teigė, kad iki kitų metų pabaigos ji gali išsilaikyti be papildomų grynųjų pinigų. Bankas RIVN akcijas vertina kaip „overweight” ir nustatė 60 JAV dolerių tikslinę kainą. Tai reiškia, kad, palyginti su dabartiniu lygiu, kaina padidės 66 %.

Li Auto (LI)

Kita mūsų nepakankamai įvertintų elektromobilių akcijų, kurias verta pirkti, sąrašo eilutė – „Li Auto”. Rugsėjo mėn. Kinijos elektromobilių gamintoja per metus pristatė 62,5 proc. daugiau transporto priemonių – 11 531 automobilį. Tai 152 % daugiau nei rugpjūčio mėn., kai bendrovė rugpjūčio 30 d. pradėjo tiekti Li L9 modelį.

Bendrovės maržos gerėja: antrąjį ketvirtį bendroji marža sudarė 21,5 %, palyginti su 18,9 % 2021 m. antrąjį ketvirtį. Tai gerai nuteikia automobilių gamintojo pelningumui ateityje.

Rugpjūtį tyrimų bendrovė CLSA pradėjo LI akcijų apžvalgą su „pirkti” reitingu. Įmonė teigia, kad „Li ONE” yra populiarus Kinijos šeimyninių visureigių rinkoje ir kad L9 taip pat turėtų būti populiarus.

Atsižvelgdami į tai, kad „Li Auto” tvirtai įsitvirtino aukščiausios klasės Kinijos automobilių rinkoje, manome, kad dabartinė 22,9 mlrd. kapitalizacijos įmonė turi didelį augti ateityje.

Kinijos Li Auto elektromobilis
Li Auto One elektromobilis

Ford Motor (F)

„Ford Motor” (NYSE:F) tapo pagrindiniu žaidėju elektromobilių rinkoje. Rugsėjo mėn. jos elektromobilių pardavimai beveik patrigubėjo, palyginti su praėjusiais metais, ir pasiekė beveik 4 700 automobilių. Bendrovė pažymėjo, kad praėjusį mėnesį „Mustang Mach-E” pardavimai per metus padidėjo 47 %, o nuo birželio mėn. pradėjus prekiauti karštai laukiamais pikapais „F-150 Lightning” buvo parduota 8 760 tokių pikapų.

Be to, „Ford” pranešė, kad turi 197 000 užsakymų 2023 m. modelio transporto priemonėms, t. y. 244 % daugiau, palyginti su šių metų modelių užsakymais.

Praėjusį mėnesį stiprūs bendrovės elektrinių transporto priemonių pardavimai padėjo atsverti tradicinių transporto priemonių pardavimų silpnumą, nes bendri pardavimai per metus sumažėjo beveik 9 %. Taip turėtų būti ir toliau, nes „Ford” tikisi, kad iki 2030 m. net pusė jos gaminamų transporto priemonių bus elektrinės.

Ford ateities kainos ir pelno santykis yra 5,3, todėl tradiciniam automobilių gamintojui jis yra šiek tiek brangus. Tačiau tai taip pat gali būti viena iš labiausiai neįvertintų elektrinių transporto priemonių akcijų.

General Motors (GM)

„General Motors” (NYSE:GM) yra dar viena tradicinė automobilių gamintoja, siekianti didelių elektromobilių tikslų. Bendrovė pranešė, kad trečiąjį ketvirtį pardavė rekordinį skaičių – 14 709 „Chevrolet Bolt EV” ir elektrinių visureigių. Todėl ji planuoja iki 2023 m. padidinti šių transporto priemonių gamybą beveik 60 % – iki 70 000 vienetų.

Trečiąjį ketvirtį taip pat išaugo GM visureigio „Cadillac Lyriq” ir pikapo „Hummer” pardavimai. Tikimasi, kad kitais metais bus pradėtas gaminti ilgai lauktas elektrinis „Chevrolet Silverado”.

Kaip ir „Ford” atveju, dėl mažo GM akcijų ateities P/E santykio (tik 5,6) GM akcijos yra vienos iš labiausiai neįvertintų elektrinių transporto priemonių akcijų.

Į šių ar kitų įmonių akcijas galite investuoti Lietuvoje veiklą vykdančioje ir Lietuvos Banko išduotą licenciją turinčioje Freedom24 platformoje. Užsiregistravus per šią nuorodą ir įvykdžius sąlygas gausite nemokamą akciją dovanų!

Susiję straipsniai

Naujienos