Kas yra metaverslas?

Metaverslas (angl. Metaverse) – tai bet kokia bendra virtuali 3D erdvė. Vartotojai gali bendrauti vieni su kitais, kompiuterių pagalba sukurtais objektais ir avatarais. Tai virtualus pasaulis, kurio pagrindinis tinklas yra internetas.

Metaverslas jau naudojamas įvairiems tikslams. Tarp jų – socialiniai tinklai, internetiniai žaidimai, švietimas ir mokymas. Daugelis metaverslų gali atspindėti realųjį pasaulį, taip pat jie gali būti naudojami visiškai naujiems ir išgalvotiems pasauliams kurti.

Metavertybių platformos teigia, kad suteikia daugiau įtraukiančios patirties internete. Jos nuolat vystosi ir plečiasi, siūlydamos neribotas tyrinėjimo ir sąveikos galimybes.

Metaverslas – tai dabartinių ir būsimų skaitmeninių platformų, skirtų virtualiajai ir papildytajai realybei, integracija. Plačiai skelbiama, kad tai yra kita interneto riba. Ir tai laikoma reikšminga verslo ir finansine galimybe technologijų pramonei ir kitoms pramonės šakoms.

Istorija

Terminą „metaverslas” XX a. paskutinio dešimtmečio pradžioje pirmą kartą pavartojo Nealas Stephensonas savo mokslinės fantastikos romane „Sniego griūtis” (angl. Snow Crash).

Per pirminį virtualiosios realybės bumą dešimtajame dešimtmetyje Didžiosios Britanijos maisto prekių tinklas „Sainsbury” pristatė VR apsipirkimo demonstracinę versiją.

Virtualūs pasauliai egzistuoja jau seniai. Jei pastaruosius kelis dešimtmečius sekėte internetinius žaidimus, apie tai žinotumėte.

Vienas iš populiariausių virtualių žaidimų, geriausiai atspindintis meta versiją, kokią žinome šiandien, yra „Second Life„, pradėtas kurti dar 2003 metais.

Šis žaidimas yra analogiškas XX a. pradžios vaidmenų žaidimui ir atlieka keletą vaidmenų, kuriuos įsivaizduojame ateityje. Jų naudotojai yra įkūnyti, o avatarai gali bendrauti ir susitikti virtualiame pasaulyje.

Šiose virtualiose erdvėse galime mėgautis realaus pasaulio patirtimi, pavyzdžiui, klubais, verslo susitikimais ir daug daugiau. Sportas taip pat turi virtualią ekonomiką ir savo valiutą.

„Antrasis gyvenimas” yra netoli dabartinės vadovėlio meta versijos.

Didžiosios įmonės metaverslo pramonėje

Technologijų bendrovės atlieka „didelius statymus”: Microsoft pranešė apie didžiulį 68,7 mlrd. JAV dolerių vertės žaidimų milžinės Activision Blizzard įsigijimą. Tai atspindėjo bendrovės norą sustiprinti savo pozicijas interaktyvių pramogų erdvėje.

Prieš tai patronuojančioji bendrovė „Facebook” persivadino „Meta” – pagrindiniu įkūrėjo Marko Zuckerbergo didžiųjų užmojų pertvarkyti socialinės žiniasklaidos platformą ramsčiu.

Laiške „Facebook” generalinis direktorius Markas Zuckerbergas teigė, kad jo bendrovės investicijos į metaverslą reiškia esminį pokytį ir yra naujos socialinės žiniasklaidos milžinės vizijos, kuria siekiama „atgaivinti metaverslą”, dalis.

Jis taip pat sakė, kad „Facebook” gali tapti ne „Facebook”, o „metaverslo” bendrove ir tai yra svarbus pokytis, nes reiškia, kad naudotojams galiausiai nereikės „Facebook” paskyros norint naudotis kitomis metaverslo paslaugomis.

Be kitų ne „Facebook” produktų, „Facebook” jau pardavė daug savo „Oculus VR” ausinių, skirtų naudoti metaversle.

Iki 2024 m. metaverslas taps 800 mlrd. JAV dolerių vertės rinka, o tokios technologijų milžinės kaip „Meta”, „Microsoft”, „Apple” ir „Google” daug investuoja, kad jis taptų realybe.

Metaverslas nėra konkurencija žiniatinkliui. Naudotojai naršo virtualiame pasaulyje, kuris imituoja fizinio pasaulio aspektus, naudodami tokias technologijas kaip kompiuteriniai žaidimai (VR), papildytoji realybė (AR), dirbtinis intelektas, socialinė žiniasklaida ir skaitmeninė valiuta.

Žiniatinklį žmonės „naršo”, o metaversle tam tikru mastu žmonės galės „gyventi”.

Kitos, ne technologijų korporacijos veržiasi įsitraukti į pirmąjį etapą: „Nike”, pristatė „Nikeland”, kad galėtų pardavinėti virtualius „Air Jordans”, ir „Walmart”, kuri ruošiasi tiekti virtualias prekes internetinėse parduotuvėse, naudodama savo kriptovaliutą ir nepiniginius žetonus (NFT).

Ar Metaverslas vertas tokio ažiotažo?

Socialinės žiniasklaidos ir technologijų bendrovės turi aiškią viziją ir dirba bendram tikslui.

Tokie įrenginiai kaip virtualios realybės ausinės, skaitmeniniai akiniai, išmanieji telefonai ir kiti prietaisai leis naudotojams naudotis 3D virtualios ar papildytosios realybės aplinkomis.

Naudodamiesi įranga ten žmonės dirbs, bendraus su draugais, vykdys verslo reikalus, lankysis nutolusiose vietovėse ir naudosis švietimo galimybėmis.

Meta versija nėra tik vienos rūšies patirtis. Ji reiškia įtraukiančių skaitmeninių patirčių, kuriomis naudotojai galės naudotis ateityje, tęstinumą. Tai leis jiems visiškai sąveikauti vykdant įvairią veiklą skaitmeninėse erdvėse.

Metaverslas – tai ne viena skaitmeninė erdvė, o kelios skaitmeninės erdvės ir patirtys. Šiuo metu įmonės kuria ir stengiasi pateikti vis tikroviškesnes ir labiau įtraukiančias skaitmenines patirtis.

Ši technologija pasižymi keliomis galimomis papildytosios realybės bendradarbiavimo platformų funkcijomis. Tai gali leisti geriau bendradarbiauti ir integruotis į darbo našumo platformas nuotolinėms komandoms, kurios gali leisti, pavyzdžiui, nekilnojamojo turto agentams rengti virtualias ekskursijas po namus.

Pasak konsultacijų bendrovės „McKinsey & Company, Inc.”, iki 2030 metų metaverslas stipriai išsiplės, o rinkos vertė sieks 5 trilijonus JAV dolerių.

Susiję straipsniai

Naujienos