Vokietijoje oficialiai įrengta pirmoji NIO elektromobiliams skirta baterijų keitimo stotis, kuri bus įrengta prieš šiais metais rinkai pristatomą NIO ET7 modelį.
Stotis įrengta Zusmarshauzene, pietinėje šalies dalyje, prie A8 greitkelio tarp Miuncheno ir Štutgarto.
Manoma, kad tai ta stotis, kuri buvo parodyta anksčiau šį mėnesį išvažiuojant iš „NIO Power Europe” gamyklos Vengrijoje. Kartu su dviem stotimis, įrengtomis Norvegijoje (viena sausį, kita – rugpjūtį), šiuo metu Europoje yra trys stotys.
Iki 2025 m. pabaigos NIO norėtų įrengti daugiau kaip 4 000 tokių stočių, iš jų apie 1 000 – už Kinijos ribų.
Kinijoje bendrovė jau įrengė daugiau kaip 1100 stočių (iš viso iki šiol pristatyta daugiau kaip 238 000 automobilių).
Nors akumuliatorių keitimo stotelės yra ypatinga NIO automobilių ypatybė, pažymėkime, kad bendrovė taip pat įrengė daugiau kaip 1 000 greitojo įkrovimo stotelių su daugiau kaip 5 360 atskirų stovų ir daugiau kaip 870 paskirties įkrovimo stotelių (kintamosios srovės, įprasto įkrovimo greičio) su maždaug 5 470 atskirų stovų.
Šiuo metu visi NIO elektromobilių modeliai yra suderinami su akumuliatorių keitimo stotelėmis, nes bendrovė naudoja standartizuotą akumuliatorių paketą, kurio talpa yra dviejų lygių (rengiamas trečiasis).
Tobulėjant akumuliatoriaus technologijai, bendrovė tikriausiai tiesiog atnaujins akumuliatoriaus talpą naudodama naujus modulius ir išlaikys pakuotės suderinamumą.
Taip jau nutiko Kinijoje 2021 m., kai nauja standartinė hibridinių elementų baterijų pakuotė (NCM/LFP), kurios talpa 75 kWh, pakeitė ankstesnę NCM pakuotę, kurios talpa buvo 70 kWh.
Kitas tipas yra 100 kWh (NCM 811), o ateityje tikriausiai pasirodys ir aukščiausios klasės 150 kWh versija.
2021 m. balandį pristatyta antrosios kartos „NIO Power Swap Station 2.0” yra gana pajėgi – ją galima naudoti kartą per kelias minutes. Iš viso 2.0 sistemoje yra 14 lizdų – 13 baterijų paketų (palyginti su 5 lizdais 1.0 versijoje) ir tuščias lizdas, skirtas išsikrovusiai baterijai (arba senai / ankstesnės kartos baterijai, kai ji atnaujinama) paimti.
NIO teigimu, per parą (24 val.) jie gali atlikti iki 312 akumuliatorių keitimų, o tai reikštų, kad vienas keitimas trunka 4,6 minutės arba beveik 277 sekundes (įskaitant automatinį parkavimą).